به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، محسن یمینی گفت: اولویت اصلی در احیا و اجرای خطوط ترافیک جاده ای، محورهای شریانی و اصلی است که به صورت خط سرد و نقوش اجرا می شود که با توجه به رصد برخط راه های برونشهری استان، محورهای شریانی که خطوط ترافیکی آنها امحا و یا به دلیل اجرای روکش آسفالت، فاقد خط می باشند تا پیش از شروع بارندگیها، نسبت به اجرای خط کشی آنها اقدام می شود.
وی ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جادهای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیامهای اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، در مقاطعی از محورهای استان اجرا می شود.
رئیس اداره ایمنی راه استان افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راههای ارتباطی زیر پوشش را به طور ویژه انجام می دهند.
یمینی در خاتمه ضمن تاکید جدی بر رعایت مقررات و اصول نگهداری خطوط ترافیکی گفت: بی تردید مهمترین عامل در مانایی و بازتاب مناسب خطوط، عدم عبور خودرو، بویژه در ساعات اولیه اجرا می باشد، که این مهم جز با تعامل و توجه رانندگان امکان پذیر نیست.
گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.